Saturday, December 13, 2008

sharing is loving..

fowarded IM dari seorang sahabat mengenai doa rasullulah didalam sebuah hadith soheh, jom sama-sama amalkannya, semoga semua dapat manfaat darinya..
Potongan Hadith sahih riwayat Imam Ahmad dan Imam Tarmizi yang merupakan doa Rasullullah SAW :
"ya Allah aku pohon daripadamu perbuatan-perbuatan baik, ku pohon daripadamu agar dijauhkan perbuatan mungkar, dan cintakan orang-orang miskin. Agar engkau ampun daku dan kesian kepada aku, jika engkau ingin atau hendak mengenakan kepada satu kaum fitnah iaini gangguan kerosakan cubaan terhadap agama mereka, matikanlah aku dalam keadaan tidak difitnah, tidak terkena fitnah yang merosakkan agama..aku memohon darimu cintamu, dan cinta orang yang mencintaimu..dan cintakan amal yang boleh menyampaikan aku kepadamu..
Baginda muhammad SAW bersabda 'belajarlah dan kajilah doa ini sesungguhnya ini semua benar'.."

2 comments:

keyLa said...

best2...byk doa Rasulullah yang leh bace dan kaji...

kokochan said...

yup2..! jom ramai2 amalkan~