Tuesday, May 12, 2009

gigi patah?

Mimpi mainan tidur..
Tapi kenapa emosiku terlalu terjejas dengan mimpiku malam tadi??
Sehinggakan aku tidak boleh melelapkan mata, tidak tenang sehingga ke detik ini?...
malam tadi aku mimpi 4batang gigi geraham atas kiri ku patah,
bak kata orang2 tua, jika mengalami mimpi patah gigi, ia membawa alamat yang tidak baik, berkemungkinan akan kehilangan keluarga terdekat....
Nauzubillah!!mintak dijauhkan..ya Allah...
sebenarnya aku kurang yakin dengan kepercayaan2 yang tidak berlandaskan bukti yang kukuh macam tafsiran mimpi semua ni..
tapi ntah la, kali ni rasa x sedap hati plak...macam terbawa2 plak perasaan ni dek tafsiran mimpi tersebut...xtenang..
Seketika sejurus aku terjaga dari mimpi tersebut, aku memng xbole nak sambung tido, walhal aku baru tido dalam 1jam...start tido pkul 4.45pgi dan terjaga dalam pkul 6.. aku pon telefon emakku dan bercerita tentang mimpi aku ni...*mengadu!!*
Aku berharap biarlah ia hanya sekadar mimpi, mimpi mainan tidur...mudah2an tiada apa2 yang akan berlaku...
"Ya Allah aku yakin padamu.. Engkau la sebaik2 penentu..
dan padaMu jua la tempat kami berlindung...amin "

9 comments:

hirumi said...

4 gigi geraham patah? tu tanda ko dah tua dah sebab gusi ko tak mampu untuk memegang gigi2 tu.gosok gigi tak setiap pagi? nurse sekolah rendah cakap, "gosok gigi sekurang kurang 3 kali sehari ye murid murid"..

igt tuh!hoho

sueabubakar said...

apekebende la si hirumi..
org tgjh sedih die makin wat loyar22 pulak..g la pujuk si koin tu supaya bertenang..xde pape yg buruk berlaku..inshaAllah..syaitan suke dtg dlm mimpi..


ha..sblum tdo..amik wudu'..bace doa tdo..xpon tahajud ke :)

kokochan said...

hirumi:
pot, xtahu pulak ko hebat dalam dunia pergigian ni.. bley jadik dentist r..hehe~
neway, thanks for the joke dude~

kokochan said...

sueabubakar:
hahaha.. ni nk gaduh lagi ke?hahaha~
neway thanks sue,yup2 mainan syaitan je tu kot..hoho~

~ rianus ~ said...

koin darling..lets pray for the best!!

kokochan said...

rianus: thanks rian dear!!

MissNico said...

mainan tido je tu insya ALLAH.

sueabubakar said...

koin~
mimpi la ular pulak..
ekekekekeke :P

kokochan said...

missnico:
hehe..trima kasih wanie..

sueabubakar:
mimpi ular? susah plak nanti dah xjadi nk belajar kena kawen la pulak~ hahaah..