Sunday, May 3, 2009

kenapa si kecil begitu cepat membesar??

*bila homesick! :o(*


Jarang sebenarnya aku dapat berkumpul bervideo conferencing bersama semua ahli keluargaku ramai2.. selalunya ym dengan angah, ngn along, telepon mak n ayah, semua berlaku separately, ye la masing2 dah berjauhan, dan sibuk kerja, study,dengan urusan masing2.. sekali-sekala, menghabiskan seharian berhubung melalui jaringan maya ini..menonton muka masing2, haih terubat rindu...ada mcm muka aku x??hehehe~

my family with my granny~

Sedar x sedar, terlalu banyak perkara yang aku miss dalam hidup aku sekarang...terlalu banyak rupa-rupanya aku ketinggalan...
menyesal? ada juga tapi aku juga yang mahukan dan memilih jalan ni...
sedih?..kadangkala terasa juga, berjauhan..kekurangan masa bersama keluarga..
jeles?..semestinya!!...sangat2 jeles bila mereka berkumpul bersama tanpa aku :o(
tapi kenapakah masa berlalu begitu laju?? dan mengapa si kecil membesar begitu pantas??
Myra yang semakin membesar..hampir berusia 4bulan..
mulutnya bising seperti kucing ketika kami sibuk bervideo-conferencing..mahu bercakap mungkin...
dialah yang paling sibuk menjawap pertanyaan orang seperti sudah mula memahami.. hehe~
haih..rasa nak gigit pipi dia..hehehe...rinduuuu~
Mak: In, muka myra makin besar sama ngn kamu mak tgok...cuba kamu tgok elok2..samakan..hehe..
Koin: hahaha..mesti r sama mak..tengok la aunty dia yg mana yang paling comel..hahaha~
*angah jeles tyme ni..LoL!*aksi tidur..bergaya sungguh!hahaha~
_______________________________________________________
Angah : Ko, tgok ni..kenal xsapa ni??
Koin: Sapa ni mok??Anak sapa ni??
Ayah: X kenal ke... koin x penah jumpa ek masa dia dah besar...
Koin : Sapa ni yah?? xkenal pon.. *masih blurr*
Angah: owhh..haah la ayah koin jumpa Alia masa wed Along je...mase tu brape bulan sgt..
Koin: Alia ke ni?? laen giler muka dia..serius xkenal...*lost~!*

Angah: haaa..ni plak ko kenal x??
Koin: lerhh sapa plak lagi ni??...giler xkenal kerabat sendiri ni...hahaha
Angah: ni aku yakin ko memng xtahu..aku rasa ko tak penah jumpa..
Koin: Sapa ni?
Angah : Anak kak Mai[cousin aku!] la...
Koin : lagi la xkenal..hahaha memng xpenah jumpa lagsung kot..rasa penah jumpa pon masa wed along jugak tu pon dia dalam perut kak mai lagi...
*semua ketawa..hahaha~*

Ayah : In, tahu x Zura [cousin aku!] dah kawen??bulan satu mase tu..ke dah bgtahu ek?...ni Ira pon dah bertunang..jap suro angah send gmbar..
Angah: Mok, semua orang dah kawen dan dah nak kawen tau..hoho
koin: Nape ko xsabar nak kawen jugak ke mok?
Ayah: hahaha.. ayah terima je kalo baim hantar rombongan..hahaha
Mak: Jangan nak ngada2..belajar xabes dan sebuk nak kawen..
Along: Xpayah...xpayah..abes belajar baru pikir kawen..belajar2 sebuk nak kawen..nnti belajar kemana..ape semua kemana..
Angah: xda la mana ada orang nak kawen sekarang..kan ke nak tunggu koin kawen sekali...
koin: hotak ko mok..hahahhaha aku plak..ko tunggu aku nak kawen, sempat ko jadi anak dara tua r..lari baim ko nanti..hahaha *semua gelak~*


haih..rindu betul rumah!!..
rindu dah bergolek2 & bersembang sampai pagi..
rindu nak dengar ayah dan mak jeles-menjelesi..
rindu nak supper kat sungai ara, sentosa, kubur cina etc...
rindu jugak nak dengar ayah bebel2 & ngacau anak2nya tido pagi2 nak ajak g breakfast roti canai~
rindu nak bergossip ngn semua..hehe~
rindu...rinduu...rindu...
cepat la...nak balik mesiiiaaaaa....
final :o( uwaaa~
rindu masakan emak sangat2 ni~! *high!*
" blaja elok2..nanti senang boleh cepat balik mesia kita raya ramai2 tahun ni.. *sebak!* xpa susah2 dulu Nak, nnti kemudian senang... usaha betul2, doa banyak2 insyaAllah abes kat sana lagi brape tahun je lagi dah bole balik malaysia...jangan sedih2, mak n ayah sentiasa doa yang terbaik untuk kamu *xtahan sudey~* " -Mak-
"ayah yakin anak ayah boleh la.. buat yang terbaik oke.. ayah xle tolong apa2 selain doa ayah.. kamu jaga diri baik2" - Ayah-
T_T

8 comments:

U-soft said...

Sbar kau geng...
Kjap jak 2...
:)

~ rianus ~ said...

T_T~~~
uwaaaa!!
nk balik msia jugak~~!!!

aunty koin,
u make me home sick taky!

kokochan said...

U-soft:
hehe..thanks usop!! :o)

rianus:
jom balek mesia skrg!! *giler* hahahah~
eh..mana bley u panggil i aunty..hhoho~

fatinnadirah said...

aunty koin!! ^_______^

<3 <3 <3

sueabubakar said...

comelnye..cam baby jepunnn..serius
jgn sedey koin..kuat2!

kokochan said...

fatinnadirah:
:o)

sueabubakar:
thanks sue!

s.c.h.u.l.t said...

sabola auntie koin..jgn sedey~ :D

kokochan said...

schult:
hehehe, baik cik adik shud :o)