Wednesday, May 6, 2009

kenangan manis kau dan aku....

oke i cant stop laughing when i think about my life back in highschool & primary school etc..owhh...how i miss the good old days..huhu... when we're having our dinner just now, suddenly my housemate pops out with a sentence "eh korang kalo tgok gmbar zaman2 sekolah dulu korg rase x korg huduh giler,selekeh giler...ke aku je rasa mcm tu??" hahahah.. then we continue our kemerepekan by flashback-ing all the sweet-old-crazy memories that all of us ever had before...

sakan la gelak..!! ye la mana xgelaknya, ada yang penah pakai sluar kaler gold tudung kaler ungu g kokorikulum, rase 'hot' giler dah tyme tu padahal giler sengal je ..ade plak yang pakai tudung labuh macam makcik hilang anak sampai malu nak tgok gmbar sendiri balik semula hahaha..ada yang rasa semua gambarnya mesti pakai satu jenis tudung tu, tudung kaler merah, sebab rasa tudung tu la paling cantek, padahal hahaha korang sambung la ayat aku tu hahaha...citer laen plak, ada yang pakai tudung konon dah bajet comel la tyme tu padahal bila tgok balik gmbar tu skrg giler selekeh anak tudung tejulur kedepan ntah ape2.. dan banyak la lagi... lawak la...hahahha~

above are just about cloths and stuffs like that, belum cakap lagi pasal perangai yang ntah apa2.. ada yang nerd, skema patuh je bulat2 kate orang, ada yang macam syai*an pon ada..hahaha~ macam2 ada la sepatah kata aznil..hahaha~


Sekarang ni aku teringat pasal MRSM Mersing girls night 2003 mase tu aku kelas Acturus 4... bertemakan retro 80's kot...tak ingt sgt tapi pasal retro la.. sakan la semua orang pinjam baju makbapak zaman dlu2 punya..hahaha~

kelas aku bawak lagu Hail Amir & Uji Rashid, Katakanlah.. seingat aku mase tu classmate aku nama faizah yang nyanyi lagu tu.. yang laen sakanla menari twist, memng best giler la tyme tu sebb lelaki & perempuan diasingkan and kitorg buat kt tmpt tertutup..so ape lagi memng giler la semua orang...hehe~


aku yakin korg mesti xpenah dengar lagu tu..sebb sebelum kitorg praktis n pilih lagu tu pon, aku tak tahu pon kewujudan lagu tu..hahahahaa ni lagunya..korg try la dengar :o) kalo korg penah dengar lagu ni kira korg hebat la..haha~

kalo nak diimbau semua kenangan lama memng xhabis la post ni..plus, jenuh la korg nak bacakan dan penat la tangan aku nak menaip..tapi sekali skala teringat zaman2 muda remaja rasa gembira pulak..hahaha~

korang plak mcmana? ape kenangan paling bes korg??share2 la kalo rajin baru seronok..haha~

17 comments:

U-soft said...

Wei, bile mse ade gmbo nie...?
Aku x dak...
Bole mntk nie...
Huhuhu...

Hirumi said...

weh,masa kecik2 dulu kan, masa sekolah rendah ar.aku selalu ushar kalau perempuan nak betulkan tudung dekat tepi tu,mesti diorang punya kening akan naik atas.hahahaha.tu dulu la.taktau la sekarang camne sebab skng dah tundukkan pandangan.haha

Anonymous said...

hirumi tundukkan pandangan sejak masuk form 4

hirumi said...

haha.Wah, agak tertajam menusuk hati wahai cik suaabubakar ;)

kokochan said...

U-soft:
gmbr tu last day dengan gappers tu..tu pon curik dari friendster dak2 ni..okey2,nnti2 buzz oke~

kokochan said...

Hirumi:
xsangka aku!hahaaha~
tapi kalo pikir leklok btol gak, kami2 ni kalo bab betulkan tudung msa zaman sekolah sampai terjuling2mata..hahah~
tapi sekarang dah xsangat kot, sebb dah berthun pakai tudung, xda la obses sgt asik nk betulkan je mcm zaman mudamudi dlu..kihkihkih~

waa..dah zuhud r skrg ni??haha~
tundukkan pandangan...bagos2!!

kokochan said...

sueabubakar & Hirumi :
hahaha..pot ko masok kisas masa form 4 ek??huhu..patut la..hahaha~

okey, kepada bekas2 warga kisas tolong jgn bergaduh disini oke, bergurau xpa..hahah~

mamanaurah said...

hirumi-yezza!!mmg agak pedas ayat tersebut!heee..gurau jah~~:P

cik sue dan hirumi selalu bertegang urat kat blog ngn fb kokochan!pesal eh???

kokochan said...

sueabubakar:
tu la pasal..?? *kompius!*
gurau2 xpa jgn smpai gadoh sudey~

mamanaurah said...

xdelah!aku suke meriahkan ko nye blog!
sunyi giler kalau xde komen dr aku (*poyo*)

kokochan said...

sueabubakar:
hahaha..layan!~

bebekcrewz said...

bek...
nape aku xingt pon pasal girl nite tu??
ape yg terjadi padaku yek???
cube gtau skit event pe jek yg ade time tu...


-qubee-

bebekcrewz said...

bek...
nape aku xingt pon pasal girl nite tu??
ape yg terjadi padaku yek???
cube gtau skit event pe jek yg ade time tu...


-qubee-

bebekcrewz said...

bek...
nape aku xingt pon pasal girl nite tu??
ape yg terjadi padaku yek???
cube gtau skit event pe jek yg ade time tu...


-qubee-

bebekcrewz said...

bek...
nape aku xingt pon pasal girl nite tu??
ape yg terjadi padaku yek???
cube gtau skit event pe jek yg ade time tu...


-qubee-

bebekcrewz said...

bek...
nape aku xingt pon pasal girl nite tu??
ape yg terjadi padaku yek???
cube gtau skit event pe jek yg ade time tu...


-qubee-

kokochan said...

weyh bley rilek x bek..brape duyun comment ko post ni??hahaaha~

ada la, mase form 4.. awal2 klo xsilap kot..mase tu kita semua dok tingkat 3 lagi.. aku kamceng ngn dila&dina... faizah mosar jadi akunyer lead singer..hahaha~
aku ingt lagi doe..

ko xingt langsung ke bekk??